Lijnden stapt uit VGP

Dorpsraad Lijnden zegt lidmaatschap VGP op en kiest voor BLRS

De VGP staat - althans nu - geheel achter het Alders advies. In eerste instantie (vòòr het bereiken van het akkoord) was er geen meerderheid binnen de VGP voor het Aldersadvies. Lijnden stond tijdens de laatste Alders schermutselingen, niet achter het zgn. VVA (Vliegen Volgens Afspraak) verhaal. De toelichting van de heer Alders - bij het sluiten van de markt, - heeft ervoor gezorgd dat Lijnden samen met Badhoevedorp gekozen heeft voor steun aan het advies, meer om te zorgen dat ons geluid ook na het definitieve advies nog aan de Alderstafel zou doorklinken. Alders had met zijn alles of niets scenario voorgespiegeld, dat tegenstanders niet meer welkom waren aan zijn Tafel. Achteraf gezien was de keuze van de twee dorpen cruciaal om tot een meerderheid te komen. De keuze was gebaseerd op de uitleg van de heer Alders persoonlijk en niet op kennis van het concept Alders advies.

Voor de opzegging van het lidmaatschap van de Vereniging Gezamenlijke Platforms waren verschillende redenen:

Meer informatie: penningmeester@dorpsraadlijnden.nl