Laatste Nieuws   Brief aan de dijkbewoners    Tarievenbeleid     Artikel locale kranten   Link opstalonrecht  Link Stichting ORA

Link naar artikel Vereniging Eigen huis    Brief Vereniging Eigen Huis  Persbericht Dorpsraden

Op 21 augustus jl. heeft een informatieve bijeenkomst in Dorpshuis de Vluchthaven plaatsgevonden die door 54 mensen werd bezocht. Thea Buiting heeft d.m.v. een uitgebreide presentatie de belangrijkste punten toegelicht. U kunt deze presentatie hieronder vinden en direct bladeren met de pijltoetsen.

U kunt ook het hele document ophalen als PDF bestand

Opstalrecht PDF

.

TARIEVENBELEID HOOGHEEMRAADSCHAP RIJNLAND.

Het is gebleken dat er grote onrust is ontstaan bij de bewoners aan de Ringdijk over het vergoedingenbeleid voor het gebruik van Rijnlands eigendommen.

Op 12 juni j.l. zijn de voorzitters van de dorpsraden langs de Ringdijk bij elkaar geweest om samen af te stemmen en te bezien of en hoe wij hier tegen kunnen ageren. Namens dit voorzittersoverleg zijn er brieven over deze    onacceptabele verhoging uit gegaan naar zowel de Nationale Ombudsman als naar de Provinciale Staten van Noord Holland.

Op ons verzoek zal er op 27 juni  a.s. een gesprek plaatsvinden tussen de afgevaardigden van de dorpsraden en de directie van het Hoogheemraadschap. Gehoord de vele protesten en zorgen van onze bewoners menen wij dat we, mede namens u, actie moeten ondernemen om deze zo extreme verhoging van de tarieven tegen te gaan.

T.Verbaas *

*(mevrouw Verbaas is voorzitter van Dorpsraad Buitenkaag)

Betreft: Vergoedingenbeleid Rijnland.

Alle bewoners van de Ringdijk hebben bericht gekregen van het Hoogheemraadschap Rijnland dat het vergoedingenbeleid is aangepast. Dit heeft grote financiële gevolgen voor de dijkbewoners.

Bij nieuwe uitgiften, verlengingen en heruitgiften van de erfpachtcanon wordt binnen een overgangsperiode van drie maal drie jaar de canonprijs drastisch verhoogd.

Berekeningen laten zien dat dit uitkomt op een verhoging van meer dan 600%!!!!

Niet alleen bedrijven maar ook particulieren met een steiger en afgemeerde (zeil)boten zullen hiervoor hoog aangeslagen worden, zowel voor de steiger als voor de boot.

De nieuwe tarieven kunt u vinden op www.rijnland.net; schrik niet!

E.e.a. zal onzes inziens zeker een waardedaling van de woningen tot gevolg hebben.

Na door verschillende bewoners en bedrijven te zijn benaderd zullen wij, als dorpsraad, contact op nemen met alle dorpsraden langs de Ringdijk om hierover een gesprek te hebben. We willen de mogelijkheid bezien om tegen deze forse verhoging bezwaar aan te tekenen.

Wij houden u op de hoogte.